søndag 3. november 2013

Bru - Ferje - Tunell



1
trygt planta
som eit monument
over det vi menneske kan klare
å forsere –
ligg brua som eit taust vitne;
eit stengsel er borte

i andre enden
av regnbogebrua
ligg kanskje skattar gøymt




2
heile kysten er lagt
som ein autostrada
for dei tålmodige;
vi som heile livet har venta i kø
og fortsatt syns det er greitt
å strekke på beina
til bølgjeskvulp og dieseleksos
med få timars mellomrom



3
eit gratis reisetips
til deg som skal reise
langs vestlandsvegar:
tel tunellar frå startpunkt
til mål, og sjå
kor nære hundre
du kan komme


9 kommentarer:

  1. Bruer og tunneler - jeg fascineres virkelig av disse byggverkene. Og ferger - jo, de er også fascinerende der de stamper seg fram i all slags vær. Kyst - Norge på sitt beste, alt sammen. Illustrative bilder til dagens tema, og kanskje jeg gjør som i oppfordringen din, teller tunneler neste gang jeg legger ut på tur vestover. Skjønt, fra den kanten jeg kommer, ville det kanskje være mer attraktivt å telle veiarbeidere ???

    SvarSlett
  2. Jättefina exempel på ledande linjer i foto. Snygga bilder.

    SvarSlett
  3. Terrific shots, leading you into the distance.

    SvarSlett
  4. Dette var bra! Jeg liker godt måten du fremhever bildene dine med dikt og ord. Jeg likte spesielt godt stemninga i det andre bildet her. Jeg skal sjekke ut flere innlegg senere :)

    SvarSlett
  5. Wonderful dark shots. It's amazing where mankind will go.

    SvarSlett
  6. love the drive by shot in the first image.

    SvarSlett
  7. Kanonfina bilder. Bild nummer två är dock min favorit, en suverän komposition!

    SvarSlett